Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
0
0
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Jedzenie zero waste

Sprawdzamy, jak przyjazne środowisku są marki odzieżowe, które tak o sobie mówią. Odc. 1: Elementy Wear

  • 4 października 2020
  • Dominika
  • No comments
  • 4.1K views
  • 4 minute read
Elementy Wear
Elementy Wear
Total
1
Shares
1
0
0

Moda na ekologię powoduje, że wiele firm w swoich działaniach marketingowych odmienia to słowo przez wszystkie przypadki. Chciałabym mieć pewność, że kupuję ubrania, które faktycznie powstały z poszanowaniem środowiska. Czas zatem na małe „sprawdzam”. Razem z Przemkiem Poszwą z eko-logicznie.com przygotowaliśmy ankietę, o wypełnienie której chcemy prosić marki odzieżowe. Jako pierwszą pytamy Elementy Wear.

Elementy Wear – zobaczcie, jak wypadła ta marka

Przyznaję, że bałam się tego, co znajdziemy w odpowiedziach Elementy Wear, bo bardzo podobają mi się ubrania tej marki i nie chciałam się zawieść. Całe szczęście jest dobrze, jeśli nie bardzo dobrze. Bardziej szczegółową analizę odpowiedzi znajdziecie na blogu Przemka (link), poniżej zebrałam dla Was moje wrażenia z lektury.

Co mi się podoba:

1. Lokalność

Elementy Wear płaci podatki w Polsce, szyje w Polsce, a certyfikowane tkaniny pochodzą z Polski, innych krajów UE lub Turcji. Gdy któregoś razu w sklepie zapytałam, gdzie są ubrania szyte i o warunki, pani bez zająknięcia wskazała miejsce podkreślając dbałość o warunki pracy szwaczek.

2. Upcykling

Ze ścinek tkanin powstają np. gumki do włosów. Prosty zabieg i biznesowo rozsądny, a przy okazji ekologiczny.

3. Naturalne certyfikowane tkaniny

Elementy Wear stosuje szereg różnych materiałów pochodzenia naturalnego (zarówno naturalnych, jak i regenerowanych). W swoim portfolio ma produkty z tkanin bardzo ekologicznych (len), umiarkowanie ekologicznych (lyocell, wiskoza) oraz mniej ekologicznych (bawełna, bawełna organiczna). Wyjaśnienie tego podziału znajdziecie u Przemka (link). Tkaniny posiadają też certyfikaty Global Organic Textile Standard, OEKO-TEX100 oraz certyfikat Przyjazny dla Człowieka (certyfikat wystawiany przez Instytut Włókiennictwa w Łodzi, w oparciu o ISO/EIC Guide 28).

4. Transparentność

Coraz więcej firm pokazuje, co składa się na cenę produktu. Tak robi też Elementy Wear i była jedną z pierwszych takich firm w Polsce. Podoba mi się też to, że sprzedawcy są świadomi, chętnie odpowiadają na pytania klientów. A przynajmniej Ci, na których trafiłam.

5. Działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu

1% z każdej sprzedanej rzeczy marka przekazuje na cele społeczne, które poruszają ważne tematy związane z problemami współczesnego świata. W ankiecie czytam: „Zimą organizowaliśmy akcję “Owca dla psa”, nasze klientki mogły przynosić do nas nieużywane wełniane rzeczy, a my z nich będziemy szyć kojce dla bezdomnych psów. Podczas akcji rabatowej Black Friday, 10% ze sprzedaży, tego dnia, przekazaliśmy dla fundacji Kupuj Odpowiedzialnie, która zajmuje się propagowaniem odpowiedzialnych zakupów. W naszych butikach stacjonarnych sprzedajemy młode, polskie marki, którym pomagamy zaistnieć na polskim rynku. Robimy warsztaty z młodymi artystami, robimy z nimi różne projekty – projektowanie ilustracji na metki. Dzieje się u nas 😉 warto śledzić nasze media społecznościowe.” Brzmi dobrze.

Źródło: www.elementywear.com

Gdzie mam wątpliwości:

1. Częstotliwość wprowadzania nowych modeli

Tu mam wątpliwości, bo nowe modele ubrań pojawiają się kilka razy w sezonie. Nie tak, jak w wypadku marek fast fashion nawet co dwa tygodnie, ale kilka razy. Z drugiej strony liczba produkowanych sztuk na jeden model nie przekracza 100 sztuk, więc może to rozsądne podejście. Ważne, co dzieje się z niesprzedanymi modelami, a te trafią do ponownej sprzedaży na tzw. SAMPLE SALE po niższej cenie.

2. Ponad połowa modeli nadaje się tylko do prania ręcznego, bez wirowania

Niestety, nie mam czasu na pranie ręczne, co oznacza, że wrzucam je do pralki na delikatne pranie. Ubrania też wiruję, żeby ładnie schły, szczególnie zimą. A to siłą rzeczy oznacza, że ubrania szybciej się niszczą, co ostatecznie może powodować, że szybciej potrzebowałabym je wymienić. Chciałabym mieć w szafie ubrania, które bez strachu mogę wrzucić do pralki.

Kilka słów o kwestionariuszu

Na pomysł kwestionariusza wpadłam nieco sfrustrowana brakiem jasności, co do tego, które marki powinnam wybrać przy kolejnych zakupach. Od ponad roku nie kupiłam sobie niczego nowego, a czuję, że ochota i potrzeba na coś nowego pojawi się wkrótce. Nie mam czasu na szukanie ubrań z drugiej ręki dla siebie (kupuję tak dla dzieciaków, co jest super proste), więc chciałam mieć pewność, że bez wyrzutów sumienia będę nosić nową kieckę czy bluzkę, którą w końcu kiedyś kupię.

Po drodze poznałam Przemka, który jako doktorant Politechniki Poznańskiej i współautor eko-logicznie.com zaproponował wesprzeć mnie swoją naukową wiedzą. I tak razem stworzyliśmy kwestionariusz. 

Konstruując ankietę chcieliśmy spojrzeć na działalność firm odzieżowych możliwie szeroko. Pytamy o rodzaj włóka promując te naturalne, udział tkanin z kilkoma rodzajami włókien, upcykling tkanin/ubrań, certyfikaty, politykę zwrotów, sposób pakowania, transparentność i wiele innych. To, jak wygląda dokładnie ankieta, możecie zobaczyć >>> tutaj <<<. 

Dajcie znać w komentarzu, do kogo teraz chcecie, abyśmy wysłali kwestionariusz z prośba o uzupełnienia

Zapisz się do listy mailingowej i bądź na bieżąco 🙂

Total
1
Shares
Share 1
Tweet 0
Pin it 0
Dominika

Previous Article
7 rzeczy, za które już nie płacę
  • Dom
  • Proste zmiany
  • Zero Waste

7 rzeczy, za które już nie płacę, bo jestem eko ;)

  • 30 września 2020
  • Dominika
View Post
Next Article
3 sposoby na relaks po stresującym dniu
  • Jedzenie zero waste

3 sposoby na relaks po stresującym dniu

  • 11 października 2020
  • Dominika
View Post
You May Also Like
View Post
  • ESG | CSR
  • Jedzenie zero waste
  • zmiany klimatu
  • Zrównoważony rozwój

Tergoscope – aplikacja do obliczania śladu węglowego w zakresie 1, 2 i 3

  • Dominika
  • 11 stycznia 2023
View Post
  • Jedzenie zero waste

Jak promować w firmie “reuse”

  • Joanna
  • 15 listopada 2022
pokrzywa
View Post
  • Jedzenie zero waste

5 jadalnych chwastów, które urozmaicą waszą kuchnię

  • Paulina
  • 5 maja 2022
View Post
  • Jedzenie zero waste

Plakat “Czułość” z okazji Dnia Ziemi

  • Dominika
  • 21 kwietnia 2022
View Post
  • Jedzenie zero waste

Ukraiński jadłospis po wegetariańsku

  • Sonia
  • 25 marca 2022
Eco label
View Post
  • Jedzenie zero waste

Jak informacja o śladzie węglowym na produkcie zmienia decyzje klientów?

  • Dominika
  • 20 lutego 2022
Aplikacje, dzięki którym unikniesz marnotrawstwa żywności ze smakiem!
View Post
  • Jedzenie zero waste

Aplikacje, dzięki którym unikniesz marnotrawstwa żywności ze smakiem!

  • Sonia
  • 9 stycznia 2022
Jak ograniczyć ślad węglowy
View Post
  • Dom
  • Jedzenie zero waste
  • Proste zmiany
  • zmiany klimatu

Jak ograniczyć swój ślad węglowy w święta?

  • Dominika
  • 18 grudnia 2021

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDACIE
  • Ważny trend w eventach to neutralność klimatyczna
  • Dzień Ziemi
    Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników
  • Tedx Lenkowska Piechocka
    TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj
  • Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
    Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
  • Komunikacja CSR
    Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing
Who will save the planet
  • Consulting
  • Blog
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Ok, rozumiem
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT