Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Mówczynie | Ekspertki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Mówczynie | Ekspertki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
0
0
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Mówczynie | Ekspertki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • ESG | CSR

Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników

  • 16 marca 2022
  • Dominika
  • 3.6K views
  • 4 minute read
Dzień Ziemi
Total
0
Shares
0
0
0

22 kwietnia będziemy obchodzić międzynarodowe święto, które jest mi niezwykle bliskie. Dzień Ziemi, bo o nim mowa, przypada w momencie zrównania dnia z nocą, co ma znaczenie symboliczne. Przypomina, że wszyscy, niezależnie od uwarunkowań etnicznych czy religijnych, równo dzielimy między siebie naszą planetę – Ziemię. I każdy z nas powinien dbać o jej dobrostan, ponieważ stanowi ona nasze wspólne dobro. Warto więc tę pamięć i świadomość kultywować na różnych poziomach: jednostki, firmy czy kraju. Jeśli kwestia zmian klimatycznych i wpływu biznesu na środowisko naturalne jest Tobie i Twojej firmie bliska, zbliżający się Dzień Ziemi potraktuj jako doskonałą okazję do promowania ekoaktywizmu wśród swoich pracowników. Jak to zrobić?

1. Przygotuj się

Porozmawiaj z pracownikami o zmianach klimatu i wpływie Waszej organizacji na nie, o odpowiedzialności by chronić Ziemię, jaka na nas wszystkich ciąży, o działaniach, jakie podejmuje firma by chronić środowisko. Stwórz im przestrzeń do wymiany myśli. 

Niewykluczone, że te dyskusje zrodzą oddolne inicjatywy, które zacieśnią relacje między pracownikami, a jednocześnie przyniosą wymierne korzyści dla organizacji i dla planety. Po drugie, pozwoli Ci to lepiej zaplanować dalsze działania.

Komunikujesz eko tematy? Przeczytaj też: Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing

2. Zaangażuj zespół w poszukiwanie i wdrażanie eko rozwiązań

Jeśli pracownicy wyszli z propozycjami działań proekologicznych, to świetnie! Zmianę znacznie łatwiej jest wprowadzić, gdy jest “nasza”. Warto więc ich postulaty przeanalizować i włączyć w plan działań. Dobrym narzędziem do tego celu będzie warsztat, który skonkretyzuje ogólny kierunek działań, wyłoni szczegółowe cele i narzędzia do ich osiągnięcia. Zbuduje przy tym jeszcze większe zaangażowanie pracowników w działania proekologiczne.

Jeśli natomiast luźne rozmowy pracowników nie zaowocowały pomysłami, podczas warsztatu mogą oni poszukać rozwiązań ekologicznych wspólnie, pod okiem doświadczonego moderatora.

3. Zaproś pracowników na webinar

Webinar jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o formy szkolenia w dzisiejszej rzeczywistości. Jak szacuje ClickMeeting, jedna z najbardziej popularnych platform umożliwiających organizację spotkań online, popularność tego narzędzia wzrosła w minionym roku o 66% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Jeśli więc Twoja firma pracuje w trybie zdalnym lub hybrydowym, będzie to dobre rozwiązanie dla Ciebie. Tematem webinaru może być np. dostosowanie domowego biura, zakupy i gotowanie w duchu less waste, codzienny domowy upcycling, czy less waste w pracy. By najlepiej dobrać temat do zainteresowań odbiorców, warto wcześniej zapytać ich samych w formie ankiety, jakie zagadnienie uznają za najciekawsze.

Zobacz naszą ofertę przykładowych tematów: Oferta przegląd webinarów i szkoleń WWSTP

4. Przypomnij o prostych codziennych działaniach

W pośpiechu dnia codziennego czasami zapominamy o dopiciu porannej kawy czy zabraniu ze sobą kluczy wychodząc z domu, a co dopiero o dbałości o środowisko! A ponieważ nawet najlepsze nawyki bez powtarzalności zanikają, warto co jakiś czas przypomnieć sobie o szybkich i prostych działaniach, które zmniejszają nasz wpływ na środowisko, takich jak:

  • odłączanie sprzętów od prądu na czas gdy nie są używane,
  • stosowanie dokumentów elektronicznych zamiast drukowanych,
  • rezygnacja z jednorazowych kubków, talerzy i sztućców,
  • używanie wielorazowych toreb,
  • rezygnację z wody butelkowanej na rzecz kranówki, 
  • wyrzucanie baterii do specjalnych pojemników, itp.

5. Wesprzyj organizację proekologiczną

Zaletami wsparcia finansowego proekologicznej organizacji jest to, że efekty naszego zaangażowania są mierzalne i widoczne od razu. Warto przy tym wybrać organizację lokalną, której działania da się łatwo zweryfikować, a ich efekty będą widoczne w naszym bliskim otoczeniu. To da pracownikom poczucie sprawczości i zachęci do dalszych działań. Wsparcia możesz również udzielić wolontariat pracowniczy.

A co jeśli dopiero planujesz eko zmiany? To świetny moment, by przejść do akcji

Jeśli zmiany proekologiczne są jeszcze przed Tobą lub Twoja organizacja stawia pierwsze kroki na tej ścieżce, potraktuj Dzień Ziemi jako świetną okazję, by zapoczątkować zmiany. Postaw sobie cele, jakie chcesz osiągnąć w ramach swojej organizacji, i przygotuj przemawiające za nimi argumenty, z którymi Twoi pracownicy będą się utożsamiać. Zainicjuj rozmowę na tematy ekologiczne. Zorientuj się, kto w firmie jest ekologicznym aktywistą, a kto sceptykiem, by wyłonić ambasadorów zmiany i ocenić, czy jest ktoś, kto będzie aktywnie się sprzeciwiał, a następnie zaprojektować stosownie do tego komunikację. Jeśli to brzmi przytłaczająco (a to dopiero początek!), zespół WWSTP może przeprowadzić Cię przez ten proces. Od A do Z, zgodnie z uwarunkowaniami Twojej firmy.

Masz inny pomysł na Dzień Ziemi?

 Chętnie omówimy Twoje plany i wesprzemy Cię w ich realizacji. Who Will Save The Planet zrodziło się z poszanowania natury i właśnie po to, by holistycznie kreować ekologiczne postawy w miejscu pracy i życiu prywatnym, które są coraz silniej ze sobą powiązane. Z jednej strony, mamy za sobą kilkanaście lat doświadczenia w zakresie komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu, dziesiątki opracowanych strategii, zrealizowanych kampanii i planów komunikacyjnych; a z drugiej strony – głowy pełne nowych pomysłów, które tylko czekają na realizację!

Możemy zaproponować Ci działania dostosowane do potrzeb i możliwości Twojej firmy, przygotowane z uwzględnieniem zagrożeń komunikacyjnych. Dzień Ziemi jest znakomitą okazją do zaangażowania pracowników wokół tematów środowiskowych, ale obecna sytuacja wymaga ciągłego działania i bardziej zaawansowanych programów mobilizujących całą organizację do zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko. Dlatego w przygotowane mamy dla Ciebie różne narzędzia od najprostszych rozwiązań po pełną strategię komunikacji. Prowadzimy webinary i warsztaty, podczas których możemy zarówno omówić przygotowane tematy, jak i wspólnie z Twoim zespołem poszukać ciekawych rozwiązań ekologicznych lub rozwinąć istniejące już pomysły i przygotować plan ich wdrożenia w firmie. A może potrzebujesz rozwiązania szytego na miarę? 

Napisz do nas!

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • csr
  • Dzień ZIemi
Dominika

Previous Article
Kobiety a kryzys klimatyczny
  • Fakty
  • zmiany klimatu

Kobieta a kryzys klimatyczny. Znajdź w sobie liderkę.

  • 7 marca 2022
  • Dominika
View Post
Next Article
  • Jedzenie zero waste

Ukraiński jadłospis po wegetariańsku

  • 25 marca 2022
  • Joanna
View Post
You May Also Like
View Post
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Zainspiruj, nie zanudź. 5 powodów, dla których firmy stawiają dziś na edukację pracowników

  • Joanna
  • 24 kwietnia 2025
View Post
  • ESG | CSR

Firmy w zawieszeniu: raportować wg CSRD czy czekać na Omnibus?

  • Joanna
  • 18 marca 2025
View Post
  • Biuro
  • ESG | CSR
  • Zero Waste
  • Zrównoważony rozwój

Segregacja śmieci w biurze – mała zmiana, wielki wpływ?

  • Zuzanna Olejnik
  • 14 marca 2025
zielony kalendarz esg
View Post
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Kalendarz inicjatyw 2025. Zorganizuj wydarzenie w duchu ESG i wykorzystaj moc power speech!

  • Zuzanna Olejnik
  • 22 stycznia 2025
View Post
  • ESG | CSR
  • Kampanie społeczne

5 kroków do skutecznych kampanii edukacyjnych z influencerami   

  • Dominika
  • 15 stycznia 2025
View Post
  • ESG | CSR

3 sposoby na firmowe święta w duchu zrównoważonego rozwoju

  • Zuzanna Olejnik
  • 30 października 2024
View Post
  • ESG | CSR

Powstała 1. w Polsce agencja mówczyń z obszaru ESG i well-being 

  • Joanna
  • 25 października 2024
Komunikacja pracowników, ESG i Zrównoważony rozwój
View Post
  • ESG | CSR
  • zmiany klimatu
  • Zrównoważony rozwój

Jak wprowadzić pracowników w temat ESG i zrównoważonego rozwoju

  • Dominika
  • 18 czerwca 2024
  • ESG | CSR
  • Najczęściej oglądacie
Greenwashing – “przyjazny dla planety” i inne hasła, za które można dostać karę
  • 6 grudnia 2023
  • Joanna
  • 891 views
  • 3 minute read
Warsztat Mozaika klimatyczna
  • ESG | CSR
  • Najczęściej oglądacie
  • zmiany klimatu
  • Zrównoważony rozwój
Mozaika klimatyczna – najbardziej znany warsztat wyjaśniający zmiany klimatu
  • 6 czerwca 2023
  • Joanna
  • 1.9K views
  • 3 minute read
  • ESG | CSR
  • Najczęściej oglądacie
Jak komunikować strategię zrównoważonego rozwoju, aby wdrożyć ją efektywnie?
  • 18 września 2022
  • Joanna
  • 1.9K views
  • 4 minute read
Efektywny eko altruizm
  • ESG | CSR
  • Najczęściej oglądacie
  • Proste zmiany
  • zmiany klimatu
Efektywny eko-altruizm, czyli skuteczne dbanie o Planetę
  • 30 maja 2022
  • Dominika
  • 1.4K views
  • 4 minute read
Tedx Lenkowska Piechocka
  • Biblioteka
  • ESG | CSR
  • Filmoteka
  • Najczęściej oglądacie
TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj
  • 20 lutego 2022
  • Dominika
  • 2.3K views
  • 3 minute read
Who will save the planet
  • Consulting
  • Blog
  • Mówczynie | Ekspertki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Akceptuję wszystkie Odrzucam Ustawienia
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo