Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
0
0
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 9

  • 10 marca 2023
  • Joanna
  • No comments
  • 67 views
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

W tym numerze chcemy szczególnie zwrócić Waszą uwagę na zbliżający się Dzień Kobiet. Jest to święto mniej lub bardziej hucznie obchodzone w organizacjach, niestety, często bezrefleksyjnie sprowadzające się do wręczenia “goździka i rajstop”. Do 8 marca pozostało jeszcze kilka tygodni, a to wystarczająco dużo, aby pomyśleć o świętowaniu tego dnia w promujący równość sposób. Przeczytacie m.in. również o polowaniu na greenwashing i o tym, jak gorąco może być w biurze. Inspirującej lektury.

Wydarzyło się…

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych, Europejski Urząd Nadzoru Bankowego oraz Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych opublikowały opinię nt. ESRS. Instytucje te rekomendują zmiany pozwalające na lepsze dopasowanie standardów do unijnego prawa, jak i dodatkowe wskazówki dotyczące procesu oceny istotności ujawnianych zagadnień. Sugerują również określenie ram dla raportowania danych z łańcucha wartości oraz zharmonizowanie standardów z tymi tworzonymi przez IFRS i inne instytucje. Przypominamy, że ostateczna wersje ESRS ma zostać zatwierdzona do końca czerwca br.

CMA, brytyjski odpowiednik naszego UOKiK-u, postanowiła przyjrzeć się pod kątem greenwashingu sloganom umieszczonym na żywności, napojach, kosmetykach i chemii gospodarczej. Ogromna liczba tych produktów jest reklamowana jako “przyjazna dla planety”, w tym aż 91% produktów do zmywania naczyń czy… 100% produktów do czyszczenia toalety. Wyniki badania mogą przynieść wiele zmian, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że dwa lata temu aż 40% stron internetowych promujących produkty i usługi zawierało nieprawdziwe “zielone” twierdzenia. 

Unia też się bierze za greenwashing i ma zamiar surowo karać nieuczciwych producentów. Dla tych, którzy nie są pewni, czy ich slogany nie wprowadzają konsumentów w błąd, zapraszamy do kontaktu 🙂 Pomożemy.

Nastoletnia biegaczka Innes FitzGerald postanowiła nie brać udziału w Mistrzostwach świata w biegach przełajowych, aby nie zanieczyszczać planety swoim lotem z Wielkiej Brytanii do Australii i nie dokładać się do kryzysu klimatycznego. British Athletics nie skomentowało decyzji swojej podopiecznej. Uprzedzając złośliwe komentarze: to nie pierwsza “zielona” inicjatywa biegaczki, która nie tylko ogranicza się do rywalizacji w Europie i Wielkiej Brytanii, ale też dojeżdża na wydarzenia pociągiem. Co ciekawe, organizatorzy ww. mistrzostw już zrobili krok w przód, bo zawody są teraz co dwa lata, a nie co roku. Jak to wygląda w piłce nożnej, pisałyśmy przy okazji Mundialu w Katarze… 

Firma konsultingowa Autonomy opublikowała raport nt. przyszłego wzrostu temperatury w miejscu pracy. Zaznaczyła, że infrastruktura w Wielkiej Brytanii nie jest przygotowana na coraz upalniejsze ze względu na zmiany klimatu lata. Przeszło dwie trzecie brytyjskich pracowników będzie musiało pracować przy upałach sięgających powyżej 35 stopni C już w końcówce lat 20. Ponad 27 mln z nich może doświadczyć niebezpiecznych temperatur.

Dzień Kobiet w firmie w duchu równości

Już wkrótce będziemy świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet. Choć wielu Polkom i Polakom 8 marca kojarzy się z przysłowiowym goździkiem od pracodawcy, warto pamiętać o szerszym, globalnym kontekście tego święta, które oznacza nie tylko celebrację kobiecości, ale przede wszystkim działania na rzecz praw kobiet i ich równego traktowania. W naszym najnowszym tekście na blogu znajdziesz kilka podpowiedzi, jak sprawić, by celebracja tego święta była wartościowa dla pracowników i całej firmy.

Wasi ludzie z WWSTP

 

P.S. Zachęcamy do zapisania się na nasz newsletter na LinkedInie.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • esg
  • newsletter
Joanna

Previous Article
Urlop menstruacyjny
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Urlop menstruacyjny. O okresie w pracy

  • 7 marca 2023
  • Anita
View Post
Next Article
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 10

  • 10 marca 2023
  • Joanna
View Post
You May Also Like
View Post
  • Biblioteka
  • ESG | CSR
  • Proste zmiany
  • Zrównoważony rozwój

Architektki i osoby architekckie – nowy standard komunikacji?

  • Anita
  • 25 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Styl życia
  • Ubrania
  • Zakupy
  • Zrównoważony rozwój

Ochrona konsumentów: ułatwienie wyboru zrównoważonych produktów i zakaz pseudoekologicznego marketingu

  • Anita
  • 22 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Miasto
  • Styl życia
  • Zrównoważony rozwój

Rusza 2. edycja projektu społecznego :W CENTRUM

  • Anita
  • 21 marca 2023
View Post
  • Biuro
  • ESG | CSR
  • Zrównoważony rozwój

ChatGPT. Jak w etyczny sposób korzystać z najszybciej rozwijającej się aplikacji w historii

  • Anita
  • 13 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 11

  • Joanna
  • 10 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 10

  • Joanna
  • 10 marca 2023
Urlop menstruacyjny
View Post
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Urlop menstruacyjny. O okresie w pracy

  • Anita
  • 7 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Dzień Kobiet w firmie w duchu równości

  • Joanna
  • 7 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDACIE
  • Ważny trend w eventach to neutralność klimatyczna
  • Dzień Ziemi
    Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników
  • Tedx Lenkowska Piechocka
    TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj
  • Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
    Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
  • Komunikacja CSR
    Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing
Who will save the planet
  • Consulting
  • Blog
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Ok, rozumiem
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT