Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
0
0
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • ESG | CSR

Dzień Kobiet w firmie w duchu równości

  • 7 lutego 2023
  • Joanna
  • No comments
  • 361 views
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Już wkrótce będziemy świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet. Choć wielu Polkom i Polakom 8 marca kojarzy się z przysłowiowym goździkiem od pracodawcy, warto pamiętać o szerszym, globalnym kontekście tego święta, które oznacza nie tylko celebrację kobiecości, ale przede wszystkim działania na rzecz praw kobiet i ich równego traktowania. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak sprawić, by celebracja tego święta była wartościowa dla pracowników i całej firmy.

Po pierwsze: nie wykluczaj

Najpierw rozważmy problem, o którym ostatnio wiele się mówi, ale nieco w oderwaniu od równego traktowania kobiet – tożsamości płciowej. Niebinarność jeszcze nie przeniknęła do dyskursu politycznego w takim stopniu, aby uchwalane prawo i inicjatywy – zarówno ONZ, jak i Unii Europejskiej – nie odnosiły się do płci „biologicznej”, ale już niektóre kraje (Niemcy, Islandia, Malta, Grecja, Belgia i Holandia) otworzyły się na oznaczenie płci inne niż k/m. Firmy dbające o pracowników, a szczególnie te, które promują się poprzez modne w ostatnich latach hasło Diversity & Inclusion, powinny uwrażliwić się na komunikację wykluczającą, a taką może okazać się świętowanie Dnia Kobiet w miejscu pracy bez troski o zauważenie pozostałych osób.

Co mamy więc zrobić, jeśli chcemy walczyć o równe traktowanie i wykorzystać do tego Dzień Kobiet, a jednocześnie zadbać o komfort wszystkich pracowników? Warto rozważyć wprowadzenie do komunikacji inne dni krążące wokół tożsamości płciowej, mowa np. o 14 lipca, Dniu Osób Niebinarnych czy 31 marca, gdy osoby transpłciowe obchodzą Dzień Widzialności Osób Transpłciowych. 

Stawiaj na działania, a nie słowa

Pamiętaj, że świętuje się osiągniecia, a nie puste słowa. Dzień Kobiet to czas na podsumowanie skuteczności polityki firmy w zakresie równości. Pokaż KPI, pochwal się, które cele zostały osiągnięte, jakie podejmuje się działania. Elastyczność pracy, dodatkowy urlop rodzicielski, dzień menstruacyjny czy zakupy biorące pod uwagę kobiece biznesy to tylko niektóre zagadnienia, jakim warto się przyjrzeć na forum.

Nie zamykaj oczu

Mów o sukcesach, ale i odnoś się do porażek – jeśli tylko 1% kadry kierowniczej to kobiety, zamiast przemilczeć fakty, warto zaadresować problem. Dzień Kobiet to też idealny moment, aby zamiast narzucać własne rozwiązania, zacząć prowadzić dialog z pracownikami i zapytać, jakiego wsparcia oczekują albo jak oceniają procesy z punktu widzenia własnych potrzeb.

Zachęć pracowników do udziału w webinarach i warsztatach online

Poszukaj webinarów i warsztatów z tematyką równouprawnienia, np. inkluzywnego języka. Wybierz jedno lub przygotuj listę propozycji, spośród których pracownicy będą mogli wybierać. I, co najważniejsze, stwórz im warunki do uczestnictwa – online czy też osobistego. Jeśli pracownicy będą przytłoczeni obowiązkami służbowymi i wzięcie udziału w wydarzeniu stanie się dla nich źródłem kolejnych zaległości, organizacja więcej straci, niż zyska.

Oddaj głos

Pokaż osiągnięcia kobiet, ich wpływ na firmę i zespoły. Nie oznacza to, że masz nakazać bohaterkom swoich artykułów podkreślanie stereotypowych wyobrażeń na temat płci (!) i ich pozytywnego piętna odciskanego na kulturze organizacji. Warto jedynie dbać o adekwatne ukazywanie wkładu kobiet w rozwój i sukcesy firmy – i robić to nie tylko 8 marca, ale na przestrzeni całego roku.

Nie zapomnij komunikować się z otoczeniem

Równouprawnienie jest istotne dla Twojej firmy? Jeśli pokazujesz to tylko w raportach niefinansowych, a milczysz o swoich zobowiązaniach w mediach społecznościowych i, co gorsza, dalej używasz szkodliwych stereotypów w marketingu, najwyższa pora na zmianę kursu i autentyczne zaangażowanie. Pamiętaj też, że wszystkie działania podejmowane w walce o równość powinny trafiać do… wszystkich. Przyjrzyj się, czy nie pomijasz takich grup, jak pracownice fizyczne czy pracownice łańcucha dostaw.

Nie bój się

Niektórzy omijają trudne tematy, bo boją się, że ktoś poczuje się urażony lub nawet skrzywdzony. Niestety, przemilczanie takich kwestii nie służy nikomu. Działaj więc, kieruj się empatią, prowadź dialog, a jeśli pojawi się błąd – przeproś, wyciągnij wnioski i działaj dalej. Wspólnie możemy zbudować świat na równości.

Szukasz prezentu?

Zapytaliśmy społeczność Who Will Save The Planet na Instagramie, co byłoby mile widziane w ramach prezentu. @madziaga podsumowała od razu „Kwiatki i czekoladki są bez znaczenia, wręcz ostatnio coraz bardziej drażnią”. Po co więc sięgnąć? Monika Michalska (@pani_od_opadów) wskazała „bon na badania piersi czy inne [badania], jeżeli nie ma się w pracy opieki medycznej zapewnionej.” @withlife_inlove sugeruje natomiast, że „jeżeli firma jest babska, to zorganizowałaby udział w jakiś fajnych rozwojowych warsztatach i dobrym wyjściem na lunch w jakiś takie inne poza ramowe miejsce. (…) Ewentualnie upominek dla kobiet w postaci vouchera na szkolenie, na jakie każda indywidualnie ma ochotę.”

Potrzebujesz czegoś więcej?

Dzień Kobiet jest dla Ciebie okazją do zaplanowania, wprowadzenia lub zaktualizowania strategii dotyczącej inkluzywności i różnorodności w firmie? Chcesz zmobilizować całą organizację do działania na rzecz równouprawnienia? Chętnie omówimy Twoje plany i wesprzemy Cię w ich realizacji. Z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji możemy przygotować dla Ciebie idealnie skrojone działania. Wiemy, jak komunikować zmiany i jak podejść do tematów delikatnych z szacunkiem i empatią dla odbiorcy. Jeśli więc potrzebujesz szerszej wizji, strategii i narzędzi do jej wprowadzenia – albo realizacji angażującego projektu np. z okazji Dnia Kobiet – jesteśmy tutaj, by wesprzeć Cię na każdym etapie tej drogi. Skontaktuj się z nami:

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • csr
  • dzień kobiet
  • esg
  • komunikacja
Joanna

Previous Article
newsletter zróbmy razem coś dobrego
  • ESG | CSR

Newsletter – numer 8

  • 24 stycznia 2023
  • Joanna
View Post
Next Article
Urlop menstruacyjny
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Urlop menstruacyjny. O okresie w pracy

  • 7 marca 2023
  • Anita
View Post
You May Also Like
View Post
  • Biblioteka
  • ESG | CSR
  • Proste zmiany
  • Zrównoważony rozwój

Architektki i osoby architekckie – nowy standard komunikacji?

  • Anita
  • 25 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Styl życia
  • Ubrania
  • Zakupy
  • Zrównoważony rozwój

Ochrona konsumentów: ułatwienie wyboru zrównoważonych produktów i zakaz pseudoekologicznego marketingu

  • Anita
  • 22 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Miasto
  • Styl życia
  • Zrównoważony rozwój

Rusza 2. edycja projektu społecznego :W CENTRUM

  • Anita
  • 21 marca 2023
View Post
  • Biuro
  • ESG | CSR
  • Zrównoważony rozwój

ChatGPT. Jak w etyczny sposób korzystać z najszybciej rozwijającej się aplikacji w historii

  • Anita
  • 13 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 11

  • Joanna
  • 10 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 10

  • Joanna
  • 10 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 9

  • Joanna
  • 10 marca 2023
Urlop menstruacyjny
View Post
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Urlop menstruacyjny. O okresie w pracy

  • Anita
  • 7 marca 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDACIE
  • Ważny trend w eventach to neutralność klimatyczna
  • Dzień Ziemi
    Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników
  • Tedx Lenkowska Piechocka
    TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj
  • Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
    Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
  • Komunikacja CSR
    Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing
Who will save the planet
  • Consulting
  • Blog
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Ok, rozumiem
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT