Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
0
0
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • Consulting
    • O nas
    • Oferta
    • Szkolenia
    • Aktualności
  • Blog
    • Fakty
    • Styl życia
    • Well-being
    • ESG | CSR
    • MASZ WPŁYW
    • POBIERZ
    • O MNIE
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 10

  • 10 marca 2023
  • Joanna
  • No comments
  • 112 views
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Na polskim podwórku toczy się dyskusja o rekomendacjach przedstawionych przez stowarzyszenie miast C40, do którego należy Warszawa – chodzi m.in. o ograniczenie jedzenia mięsa i nabiału. To polityczna burza w szklance wody, bo zamiast nakazów, które przebiły się do mediów, miasta stawiają przecież przede wszystkim na promocję zdrowych nawyków żywieniowych. Ta burza pokazuje natomiast realny problem – jak trudno jest rozmawiać o naruszeniu status quo. 

Dlatego dziś piszemy m.in. o: manipulacjach opinii publicznej przez przemysł mleczarski, roli i ochronie sygnalistów czy “świętym” (?) prawie producenta do zabarwienia plastikowego opakowania swojego produktu. Zapraszamy do lektury!

Kampanie społeczne

W Los Angeles ruszyła kampania z hasłem “9 na 10 seryjnych morderców wyrosło, pijąc mleko”. To parodia amerykańskiej wersji akcji “Pij mleko, będziesz wielki”, w której mówiono o olimpijczykach. Na plakatach są Jeffrey Dahmer, Richard Ramirez i Charles Manson, a strona internetowa kampanii wyśmiewa hasła propagowane przez przemysł mleczarski. Niestety, retoryka odpowiedzialnej za akcję informacyjną organizacji Switch4Good też, delikatnie mówiąc, pozostawia wiele do życzenia (np. dział “Mleko zabija ludzi.”). Szkoda, bo temat jest ważny z punktu widzenia środowiska i ochrony zwierząt. Brawa za pokazanie, jak społeczeństwo jest manipulowane, minus za kolejne manipulacje. 

Sygnaliści

Świadomość ekologiczna rośnie w całym społeczeństwie, w tym wśród pracowników, więc takie wiadomości od sygnalistów będą coraz częstsze. Nie dziwi też fakt, że Unia Europejska za sprawą CSRD i ESRS (G 1-1) będzie ich chronić. Pracodawcy, czas na wdrożenie programów etycznych, w tym bezpiecznych sposobów zgłaszania problemów wewnątrz organizacji. To same korzyści – nie dość, że dzięki tym rozwiązaniom firmy będą mogły pozyskać informację o problemach, przez które nieraz tracą konkretne pieniądze lub utalentowanych pracowników, to jeszcze będą mogły uniknąć wtop wizerunkowych. 

Jeśli nie wiecie, jak zacząć – odezwijcie się do nas, a pomożemy Wam dobrać właściwe rozwiązania.

GOZ

Czy marki gotowe byłyby zrezygnować z kolorów opakowań na rzecz planety? Trzymamy kciuki. Tymczasem o tym śmiesznie prostym rozwiązaniu problemu z sortowaniem plastików do recyklingu napisał The Grocer. W skrócie: wystarczyłoby, aby opakowania na żywność były tylko białe lub przezroczyste, wszystkie pozostałe – pastelowe (aby zminimalizować użycie pigmentów), a te zawierające toksyczne substancje – np. czarne, aby recyklerzy mogli bazować na najtańszych technologiach. Jak inaczej produkty mogłyby się wyróżnić na sklepowej półce? Cóż – kształtem i etykietą? A może jakością? 

Wydarzyło się…

Jak podało CDP w swoim najnowszym raporcie, tylko 0,4% firm z 18 600 raportujących do tej organizacji w 2022 r. posiadało wiarygodne strategie klimatyczne. Dla porównania: takie dokumenty stworzyło 4 100 organizacji. Najgorzej szło firmom w ujawnianiu planu finansowania działań czy mówieniu o celach, a także strategii osiągnięcia zerowej emisji netto. Zauważalna była również słabość branż: odzieżowej, hospitality i, jakże by inaczej, paliw kopalnych.

A skoro o tej branży mowa – dyrektorzy Shell zostali pozwani za niewystarczającą strategię klimatyczną. Jak podsumował Paul Benson z ClientEarth: “Shell jest mocno narażony na ryzyka związane ze zmianą klimatu, a mimo to strategia klimatyczna [firmy] jest całkowicie wadliwa. Nie przygotowując firmy na przejście do zerowej emisji netto, dyrektorzy Shell zwiększają [jej] podatność na ryzyko klimatyczne, narażając jej długoterminową wartość.” Pozew poparli akcjonariusze instytucjonalni. Wg badań, strategia klimatyczna Shell pozwoli na redukcję zaledwie 5% emisji firmy netto do 2030 r. Przypomnijmy, że w Polsce Client Earth z Zuzanną Rudzińską-Bluszcz działa również prężnie. Ostatnio np. CE opublikowało raport, który ujawnił skalę problemu zanieczyszczenia powietrza w polskich górach. Mimo smogu, którym oddychają turyści, gminy pobierają tzw. opłatę klimatyczną.  

Największym firmom stawiającym na net zero patrzą na ręce różne NGO. Tak powstaje co roku Corporate Climate Responsibility Monitor, który ocenia nie tylko transparentność, ale i rzetelność podejmowanych przez organizacje wysiłków. Zachęcamy do zerknięcia na ocenę np. takich gigantów, jak Apple, Google czy Microsoft.

Wasi ludzie z WWSTP

 

P.S. Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter na LinkedIn.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • esg
  • newsletter
Joanna

Previous Article
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 9

  • 10 marca 2023
  • Joanna
View Post
Next Article
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 11

  • 10 marca 2023
  • Joanna
View Post
You May Also Like
View Post
  • Biblioteka
  • ESG | CSR
  • Proste zmiany
  • Zrównoważony rozwój

Architektki i osoby architekckie – nowy standard komunikacji?

  • Anita
  • 25 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Styl życia
  • Ubrania
  • Zakupy
  • Zrównoważony rozwój

Ochrona konsumentów: ułatwienie wyboru zrównoważonych produktów i zakaz pseudoekologicznego marketingu

  • Anita
  • 22 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR
  • Miasto
  • Styl życia
  • Zrównoważony rozwój

Rusza 2. edycja projektu społecznego :W CENTRUM

  • Anita
  • 21 marca 2023
View Post
  • Biuro
  • ESG | CSR
  • Zrównoważony rozwój

ChatGPT. Jak w etyczny sposób korzystać z najszybciej rozwijającej się aplikacji w historii

  • Anita
  • 13 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 11

  • Joanna
  • 10 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Newsletter – nr 9

  • Joanna
  • 10 marca 2023
Urlop menstruacyjny
View Post
  • ESG | CSR
  • Well-being
  • Zrównoważony rozwój

Urlop menstruacyjny. O okresie w pracy

  • Anita
  • 7 marca 2023
View Post
  • ESG | CSR

Dzień Kobiet w firmie w duchu równości

  • Joanna
  • 7 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDACIE
  • Ważny trend w eventach to neutralność klimatyczna
  • Dzień Ziemi
    Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników
  • Tedx Lenkowska Piechocka
    TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj
  • Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
    Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
  • Komunikacja CSR
    Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing
Who will save the planet
  • Consulting
  • Blog
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Ok, rozumiem
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT