Who will save the planet
  • O mnie
  • Masz wpływ
    • Masz wpływ
    • Nasze akcje
  • Blog
    • Komunikacja | CSR
    • Fakty
    • Biuro
    • Kuchnia
    • Jedzenie
    • Łazienka
    • Ubrania
    • Zakupy
    • Psyche
    • Miejsca
    • Biblioteka
    • Marki
  • Pobierz
  • Kontakt
  • CONSULTING
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • O mnie
  • Masz wpływ
    • Masz wpływ
    • Nasze akcje
  • Blog
    • Komunikacja | CSR
    • Fakty
    • Biuro
    • Kuchnia
    • Jedzenie
    • Łazienka
    • Ubrania
    • Zakupy
    • Psyche
    • Miejsca
    • Biblioteka
    • Marki
  • Pobierz
  • Kontakt
  • CONSULTING
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
1K
0
Who will save the planet
Who will save the planet
  • O mnie
  • Masz wpływ
    • Masz wpływ
    • Nasze akcje
  • Blog
    • Komunikacja | CSR
    • Fakty
    • Biuro
    • Kuchnia
    • Jedzenie
    • Łazienka
    • Ubrania
    • Zakupy
    • Psyche
    • Miejsca
    • Biblioteka
    • Marki
  • Pobierz
  • Kontakt
  • CONSULTING
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany

Ważny trend w eventach to neutralność klimatyczna

  • 23 maja 2022
  • Dominika
  • No comments
  • 365 views
  • 3 minute read
Zdjęcie autorstwa Wendy Wei z Pexels
Total
1
Shares
1
0
0

Co mają wspólnego fani Coldplay, Justina Timberlake’a i Massive Attack? Ano to, że idąc na koncert ulubionego zespołu nie dokładają się do emisji dwutlenku węgla. Te zespoły i wokaliści dbają bowiem o to, by organizowane przez nich eventy były neutralne dla środowiska. To oznacza, że planując koncert, zredukowali jego ślad węglowy, a to, czego nie dało się uniknąć, zoffsetowali, np. nasadzeniami drzew.

Koncerty neutralne klimatycznie w Polsce

Na polskiej scenie muzycznej ten trend dopiero się zaczyna, ale ekologiczne podejście muzyków już jest zauważalne. Pionierem jest tu Dawid Podsiadło, który m.in. przeznaczył część zysku ze sprzedaży płyty „Leśna Muzyka” na posadzenie drzew, stworzył scenografię do swoich koncertów z plastikowych śmieci, a następnie te dekoracje przerobił na specjalne winyle, które trafiły na aukcję charytatywną.

Wysoki ślad środowiskowy koncertów

Podsiadło jest jednak chlubnym wyjątkiem, bo dziś polscy organizatorzy „ekologicznych” koncertów myślą głównie o tematyce piosenek i wartości edukacyjnej imprezy, z ograniczoną uwagą traktując pozostały wpływ eventu na środowisko. Transport zespołu i ciężkiego sprzętu, energia potrzebna do zasilania instrumentów, głośników i oświetlenia, ale także np. dekoracje czy to, jak fani dojeżdżają do hali koncertowej, co i z czego piją w trakcie imprezy – to wszystko sumuje się do niebotycznych poziomów emisji dwutlenku węgla, generuje ogromne ilości odpadów i marnuje hektolitry wody.

Trasa neutralna klimatycznie

Co można z tym zrobić, pokazało Coldplay, organizując trasę „Music of the Spheres”. Zespół postanowił zredukować ślad środowiskowy swoich koncertów o 50%, a resztę zoffsetować, m.in. sadząc jedno drzewo za każdy sprzedany bilet. Jak udało im się jednak zmniejszyć wpływ trasy na planetę?

  1. Postawili na odnawialne źródła energii – od paneli słonecznych i biopaliw po pozyskaną od fanów energię kinetyczną przechwyconą za pomocą specjalnej podłogi oraz rowerów stacjonarnych. 
  2. Ograniczyli latanie, a gdzie nie dało się tego zrobić – dopłacili za specjalne „zielone” paliwo do samolotów, produkowane z oleju spożywczego lub odpadów.
  3. Starali się wykorzystać sprzęt, który już był na wyposażeniu odwiedzanych hal koncertowych, zamiast przywozić wszystko ze sobą.
  4. Postawili na lekkie dekoracje, które nadawały się do recyklingu.
  5. Bransoletki LED rozdawane fanom na koncercie zlecili wyprodukować z biodegradowalnego materiału; użyli ich też wielokrotnie (były zbierane i odkażane). Całe oświetlenie również wymienili na energooszczędne.
  6. Wykorzystali biodegradowalne konfetti, a także środki pirotechniczne niezawierające szkodliwych substancji.
  7. Zniżką zachęcili fanów do niskoemisyjnego przyjazdu na koncert i używania transportu publicznego na co dzień, a także prowadzili działania edukacyjne, promując postawy ekologiczne wśród odbiorców swojej muzyki.
  8. Umieścili zbiorniki z wodą tak, aby uczestnicy koncertu mogli napełnić swoje butelki wielorazowego użytku. Nakłonili też właścicieli hal koncertowych do zainstalowania infrastruktury pomagającej oszczędzać wodę (np. perlatorów w kranach, reduktorów ciśnienia wody).
  9. Postawili na zmniejszenie odpadów oraz ich recykling, m.in. poprzez użycie metalowych kubeczków oraz świadomy wybór recyklingowalnych surowców w swoich gadżetach promocyjnych.
  10. Załoga przerzuciła się też na lokalny wegetariański catering.

Neutralność klimatyczna eventów dzięki offsetowi

Niektóre z pomysłów Coldplay mogą budzić wątpliwości (czy biodegradowalne oznacza zawsze przyjazne środowisku? No i czy nie można bawić się na koncercie bez bransoletek LED albo konfetti?). Sam zespół zresztą przyznaje, że trasa koncertowa nawet w takim wydaniu to nadal ogromne obciążenie dla środowiska, dlatego Coldplay przeznacza 10% dochodu z niej na nasadzenia drzew, oczyszczanie oceanów oraz projekty mające na celu wzmacnianie bioróżnorodności.

Mówiąc o zrównoważonym rozwoju branży eventowej, nie możemy pominąć śladu węglowego wydarzeń. Niezwykle istotna jest redukcja emisji CO2 w każdym możliwym obszarze: zarówno w przypadku koncertów, jak i konferencji czy nawet wyjazdu firmowego. I właśnie w tym zakresie wspieramy naszych klientów widząc coraz większe zainteresowanie branży tematem.

Cieszymy się, że TerGo została uhonorowana nagrodą MP Power Awards w kategorii Zrównoważony Rozwój w Branży Eventowej. To znamienne, że wygrała właśnie firma zajmująca się liczeniem śladu węglowego. Patrząc na globalne trendy, mam nadzieję, że  już wkrótce i w naszym kraju organizatorzy wydarzeń zaczną świadomie podchodzić do zadania redukcji CO2 w tej branży. To ważne dla przyszłości naszej planety.

– komentuje Ewelina Sasin, Co-founder TerGo

“Ekopiknik” ze śladem węglowym

Oczywiście koncerty to tylko część imprez organizowanych dla masowej publiczności, takich jak wszelkiego rodzaju pikniki (w tym te ekologiczne), festiwale, imprezy sportowe, konferencje i targi czy kwesty charytatywne. Miejmy więc nadzieję, że już wkrótce i polska branża eventowa weźmie odpowiedzialność za swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Dziś niemal niemożliwym jest znalezienie na stronach wydarzeń kulturalnych, sportowych czy biznesowych informacji o ich wpływie na środowisko – może warto przypomnieć o nim organizatorom, kupując bilet?

Artykuł powstał we współpracy z TerGo, dostawcą rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój marek.
TerGo
Total
1
Shares
Share 1
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • csr
  • zmiany klimatu
Dominika

Previous Article
pokrzywa
  • Jedzenie zero waste

5 jadalnych chwastów, które urozmaicą waszą kuchnię

  • 5 maja 2022
  • Paulina
View Post
Next Article
Efektywny eko altruizm
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany
  • Proste zmiany
  • zmiany klimatu

Efektywny eko-altruizm, czyli skuteczne dbanie o Planetę

  • 30 maja 2022
  • Dominika
View Post
You May Also Like
Efektywny eko altruizm
View Post
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany
  • Proste zmiany
  • zmiany klimatu

Efektywny eko-altruizm, czyli skuteczne dbanie o Planetę

  • Dominika
  • 30 maja 2022
Dzień Ziemi
View Post
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany

Dzień Ziemi: jak promować ekopostawy pracowników

  • Dominika
  • 16 marca 2022
Tedx Lenkowska Piechocka
View Post
  • Biblioteka
  • Filmoteka
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany

TEDx: Obejrzyj Eco game changer. Masz tę moc! i działaj

  • Dominika
  • 20 lutego 2022
Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?
View Post
  • Biuro
  • Jedzenie zero waste
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany
  • Wasze tematy
  • Zero Waste

Jak w prosty sposób zacząć normalizować w firmie temat menstruacji i dlaczego to takie ważne?

  • Dominika
  • 30 maja 2021
Komunikacja CSR
View Post
  • Biuro
  • Jedzenie zero waste
  • Komunikacja | CSR | Marketing Zaangażowany
  • zmiany klimatu

Jak realizować cel klimatyczny, aby zyskać wsparcie pracowników i uniknąć podejrzeń o greenwashing

  • Dominika
  • 10 maja 2021

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zajrzyj do sklepu i spraw sobie przyjemność w duchu less waste
Najczęściej oglądacie
  • Ocet cytrynowy Mój uniwersalny płyn do mycia podłóg
  • Zimny prysznic Poranny zimny prysznic? Efekty przerosły moje oczekiwania!
  • 6 eko zmian dla leniwych i oszczędnych ;) 6 eko zmian dla leniwych i oszczędnych ;)
  • Pokrzywa 5 pomysłów na młode pokrzywy
  • 6 nowych produktów, które kupuję odkąd nie jem mięsa 6 nowych produktów, które kupuję odkąd nie jem mięsa
Who will save the planet
  • O mnie
  • Masz wpływ
  • Blog
  • Pobierz
  • Kontakt
  • CONSULTING
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Input your search keywords and press Enter.

Cześć, analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, bo chcemy lepiej dopasować zawartość strony do Twoich potrzeb. Korzystamy tu również z plików cookie, żeby m.in. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce.

Ok, rozumiem
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT